دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی آشنایی با ناهمواریهای ایرانکامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 25
در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است
هدف کلی:
آشنایی دانش آموز با مفهوم رشته کوه و قله، کوهپایه. اهداف رفتاری: دانش آموزان باید بتوانند: 1- تعریفی از رشته کوه و ناهمواری ها بازگو کنند. 2- رشته کوههای مهم ایران و جهت قرار داشتن آن را در ایران بیان کنند. 3- قله های مهم رشته کوهها را نام ببرند. 4- محل قرار گرفتن شهرها و روستاها را بیان کنند. 5- نسبت به حفاظت و پاکیزگی کوهها احساس مسئولیت کنند. ارزشیابی ورودی: 1- با جهت های جغرافیایی کاملاً آشنائی داشته باشند. 2- با شکل نقشه ایران آشنائی داشته باشند. 3- با کوههای شهر خود آشنائی داشته باشند. وسایل مورد نیاز: تصویر کتاب و کتاب مدل کلاس: U شکل ایجاد انگیزه: ماکتهائی از جلگه، کویر، به کلاس آورده و در مورد آن بحث می کنیم. ارائه ی درس: نمایشی. هرگروه یک نقشه ایران که سفید باشد و روی آن پلاستیک کشیده شده تهیه کنند و هر گروه هم خمیر بازی داشته باشند ابتدا از آنها می خواهیم با خمیر کوه درست کنند بعد قسمت های مختلف کوه مثل (قله، دامنه، کوهپایه) را آموزش می دهیم بعد از آن می خواهیم چند کوه کنار هم درست کنند بعد فرا می گیرند که آن رشته کوه است بعد نقشه را می آورند و رشته کوه شمالی ایران را درست میکنند آموزش می گیرند که نام آن البرز به این ترتیب رشته کوه زاگرس را هم روی نقشه درست می کنند بعد نام قله های مهم رشته کوه را هم فرا می گیرند. ارزشیابی پایانی: کنترل کارهای گروهی دانش آموزان ارائه تکلیف تمرینی: با نقاشی روی نقشه ایران رشته کوههای مهم ایران را بکشند. ماکت رشته کوههای مهم ایران را بسازند. عکسی از رشته کوههای مهم ایران را در صورت امکان تهیه کنند.
آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :