ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد،مفهوم، مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود نظمی یا خود تنظیمی تحصیلی (ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد )

 ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد،مفهوم، مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود نظمی یا خود تنظیمی تحصیلی (ادبیات پژوهش  کارشناسی ارشد )

 

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

خود تنظیمی تئوری های خود نظم دهی مدل خودنظم دهی مدل یادگیری برنسفورد و همکاران مدل یادگیری پینتریچ و دیگروت مدل بوفارد – بوچارد و همکارانمدل خود نظم دهی باتلر و وینر مدل یادگیری خود نظم ده کورنو و مندیناخ مدل خود نظم دهی زیمرمن پژوهش های انجام شده در داخل کشور پژوهش های انجام شده در خارج کشور

مشخصات فایل:

نوع فایل: wordمنبع: دارد (فارسی و لاتین)پیشینه پژوهش: دارد(ایرانی و خارجی)تعداد صفحات:28گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)خلاصه ای از مطالب:

خود تنظیمی

شناخت روانی اجتماعی کلاس می تواند بازخورد با ارزشی برای معلمان فراهم کند، چون این عامل در ترک تحصیل،غبیت از کلاسف اندوه و افسردگی، مقاومت دانش آموزان در مقابل معلم، عدم رفاقت بین دانش اموزان در کلاس،عدم علاقه و انگیزه اثر دارد، بدیهی است که رهبری معلم در کلاس نقش عمده ای در شکل گیری این واکنش ها دارد.

خودتنظیمی سازه ای است که از دهه ی 1960 از سوی بندورا مطرح شد( کدیور، 1383). مطالعات اولیه در این زمینه متمرکز بر خود تنظیمی به معنای عام کلمه بود که در زمینه های گوناگون فردی،خانوادگی و اجتماعی مطرح شد. از دهه ی 1980 این سازه در زمینه یادگیری مطرح شد و مورد توجه نظریه های گوناگون روانشناسی از جمله رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی قرار گرفت. از ویژگی مشترک دیدگاه های گوناگون نسبت به این سازه، همپوشی نسبتا زیاد این نظریه ها با یکدیگر است. همه این نظریه ها هسته اصلی سازه ی خود تنظیمی را راهبرد های شناختی و فراشناختی معرفی کرده اند( کدیور، 1383).

راهبرد های شناختی:به هرگونه اندیشه، رفتار یا عمل گفته می شود که یادگیرنده در ضمن یادگیری مورد استفاده قرار می دهد، هدف این راهبرد کمک به فراگیری، سازماندهی و ذخیره سازی دانش ها، مهارت ها و سهولت بهره برداری از آنها در آینده است( واینستاین[1]  و هیوم[2]، 1998؛ به نقل از سیف، 1372). این راهبردها هم برای تکالیف ساده و حفظ کردنی و هم برای تکالیف پیچیده تر به درک و فهم نیازمندند، کاربرد دارند.

راهبردهای فراشناختی:راهبردهایی هستند که برای نظارت بر راهبردهای شناختی و هدایت آنها به کار می روند، این راهبردها را می توان سه گروه برنامه ریزی، تنظیم و ارزشیابی طبقه بندی کرد( سیف، 1372).

برنامه ریزی: دامنه ای از فعالیت ها از قبیل تعیین هدف، انتخاب راهبرد مناسب، تخصیص زمان، تعیین روش نظارت بر اجرا، تعیین ملاک ارزشیابی و انتخاب راهبرد اصلاحی را در بر می گیرد( جاکوبز[3]،1985 به نقل از صمدی، 1384).


[1] .Vaynestayn

[2] .Hiyoum

[3] .Jakoubez


 



خرید و دانلود  ادبیات پژوهش کارشناسی ارشد،مفهوم، مبانی نظری،تعریف و نظریه های خود نظمی یا خود تنظیمی تحصیلی (ادبیات پژوهش  کارشناسی ارشد )


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.