نقش اخلاق حرفه ای در سرآمدی کسب و کار سازمانی

مقاله با عنوان فوق که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.

محل برگزاری کنفرانس:شیراز

سال برگزاری کنفرانس:1389

تعداد صفحات مقاله:8

محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf

چکیده

اخلاق از لحاظ نظری معطوف به این نکته است که تعالی متوجه به کشش و کوشش انسانی می‌گردد و از نظر عملی ارزش‌های اخلاقی تعیین کننده استانداردهایی هستند مبنی بر اینکه از نظر رفتار و تصمیم‌گیری چه چیز خوب یا بد است. پیاده سازی مدیریت اخلاقی در سازمان موجب می‌گردد بدون کنترل و نظارت‌های شدید بهبود، ارتقاء کیفیت و اخلاق سازمانی فراهم شود. در شکل‌گیری اخلاق سازمانی سه دسته عوامل فردی ،سازمانی و فرا سازمانی دخیل هستند. انسان به لحاظ اینکه یک موجود اخلاقی است در صورتی که در بستر مدیریت اخلاقی قرار گیرد در جهت خود شکوفایی و به کمال رسیدن قابلیت‌های خود گام برمی‌دارد تا بیشتر اخلاقمند شود. عوامل فردی بعنوان خمیرمایه اصلی مدیریت اخلاقی محسوب و مشتمل بر اخلاق شخصی ،خودشناسی و خود کنترلی است و عوامل سازمانی شامل ضوابط و مقررات، استانداردها، فرهنگ سازمانی و ساختار می‌باشد که به نهادی شدن اخلاق حرفه‌ای کمک و عوامل فراسازمانی شامل دولت ، شرایط اقتصادی ،محیط کاری و ..... موجب جهت‌گیری مدیریت اخلاقی می‌گردد. اعمال مدیریت اخلاقی دو دسته دستاورد برای سازمان بدنبال دارد یکی داخلی در قالب افزایش بهره‌وری، رضایت کارکنان ،کار جمعی و تحول در فرهنگ سازمان و دیگری برونی شامل رضایت مشتری، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و کسب حیثیت اجتماعی است. بنابراین با توجه به اهمیت مدیریت اخلاقی در سرآمدی و توسعه پایدار در این مقاله سعی بر آن است مفهوم اخلاق حرفه ای ، عناصر مدیریت اخلاقی بیان و به دستاوردهای بنیادی مدیریت اخلاقی در کسب سرآمدی و توسعه پایدار پرداخته شود.



خرید و دانلود نقش اخلاق حرفه ای در سرآمدی کسب و کار سازمانی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.