دانلود پروپزال : بررسی نگرش دبیران ، نسبت به تاثیر ارزشیابی مستمربر آثار روانشناختی موثر برپیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های ---- در سال تحصیلی 89- 88
بیان مسئله :
طی چند سال گذشته در آموزش و پرورش کشورمان ضمن ایجاد تغییرات بنیادی در جهت بهبود و غنای هر چه بیشتر کیفیت آموزش توسط مسئولین کشور ، طرح ها و برنامه های متنوع در قالب شیوه نامه ها و دستور العمل ها به عوامل اجرایی نظام تعلیم و تربیت از جمله مدارس و معلمین ابلاغ گردیده است از جمله این دستور العمل ها برگزاری امتحانات مستمر با عناوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، ارزشیابی سنجش بنیه علمی ، ارزشیابی قوه ای و ... می باشد .
در طی سالهایی که از برگزاری این ارزشیابی ها می گذرد نظرات و پیشنهادات گوناگونی از سوی مربیان اولیاء و دانش آموزان در باب کیفیت برگزاری و میزان تاثیر ارزشیابی های مستمر ابراز شده است . چنانچه تایلر(1950) بنیانگذار ارزشیابی آموزشی آن را عمل مقایسه هدف ها و عملکردهای برنامه می داند. ارزشیابی آموزشی در مسیر تکاملی خود امروزه نه تنها به عنوان مرحله ای از آموزش بلکه به عنوان فرایندی در تمام مراحل یاد دهی و یادگیری به شمار می رود.
با تحول و تغییرات عمده ای که در علوم مختلف به ویژه روانشناسی و آمار و علوم تربیتی صورت گرفته است ارزشیابی آموزشی با دگرگونی های عمده ای روبرو شده است به طوری که امروزه از الگو ها و ابزارهای گوناگونی برای ارزشیابی آموزش استفاده می گردد....
نوع فایل :word