مقاله ای کامل درباره گرافیک

مقاله ای کامل درباره گرافیک

گرافیک سنتی و گرافیک نوین

هنر گرافیک را می توان به دو مفهوم گرافیک "سنتی" و "نوین" تقسیم کرد؛ که پدیده­ی "چاپ" در مرز بین این دو قرار دارد. خطاطی، طراحی، نقاشی و کنده کاری، از جمله شکل های هنری هستند که زیر عنوان "گرافیک سنتی" قرار می گیرند و به طور کلی بارزترین جهت فعالیت گرافیک سنتی، به نگارش و آرایش کتاب ها معطوف بوده است. بدین معنا که نسخه­های خطی و مصور که محصول همکاری هنری خوشنویسان، طراحان، نقاشان، تذهیب کاران، جلد سازان و غیر بوده، پیش از آثار دیگر، هنر گرافیک سنتی را منعکس می سازد.

گرافیک نوین تمام عرصه­های تبلیغات تجاری را اعم از کتاب آرایی، تهیه بروشورها، مصور سازی کتابها، مجلات ، روزنامه ها و پوسترها، علائم تجاری، بسته بندی و حتی سینما و تلویزیون را در بر می گیرد. از جمله : تبلیغات تلویزیون، انیمیشن (نقاشی متحرک )و تیتراژ فیلم ها وبرنامه های تلویزیونی همگی بخشی از کار هنرمند گرافیست محسوب می شوند .

گرافیک یکی از مهمترین ارکان تبلیغات تجاری است تا آن جا که می توان گفت هنر گرافیک ماهیت قبلی خویش را در کنار مناسبات اقتصادی جدید یافته است .ولی در اینجا نباید نقش چاپ را در شکل گیری گرافیک نادیده گرفت چرا که اگر تکنو لوژی چاپ نبود ،گرافیک هم نبود .درقرن نوزدهم هنر گرافیک دارای سابقه ی دیرینه ای بود شکل نوینی به خود گرفت و در ابعاد وسیع تری مطرح شد وآن پیدایش چاپ ماشینی بود که امکانات چاپ وانتشار را در سطح وسیع­تری مطرح شد و آن پیدایش چاپ ماشینی بود ،که امکانات چاپ و انتشار را در سطح گسترده­ای میسر می ساخت . این چنین بود که هنر گرافیک رشد شگفت­آوری را آغاز نمود .

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx )  وقابل ویرایش می باشد و تعداد صفحات آن 44 صفحه آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا باز کنید



خرید و دانلود مقاله ای کامل درباره گرافیک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.