بازاریابی اینترنتی

ﻳﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻭ ﭘﺘﺎﻧﺴﻴﻞ‌ﻫﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﻪ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﻭﻧﻖ ﺑﺒﺨﺸﻴﺪ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﻴﺪ، ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﻳﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺨﺶ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻬﻢ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ. ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﭼﺸﻤﮕﻴﺮ ﺷﻤﺎﺭ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺑﻮﺩﻥ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ، ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﮐﻠﻴﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﺗﺎﺟﺮﺍﻥ ﻧﻴﺰ ﺗﺮﺟﻴﺢ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯼ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﭘﻴﮕﻴﺮﯼ ﮐﻨﻨﺪ. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ، ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺁﺳﺎﻥ‌ﺗﺮ ﻭ ﺑﻬﻴﻨﻪ ﺗﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﻉ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ، ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻫﺪﻑ ﮔﻴﺮﯼ ﺩﻗﻴﻖ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻫﺰﻳﻨﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﺮﺯ ﭼﺸﻤﮕﻴﺮﯼ (ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻇﺮﻓﻴﺖ‌ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ) ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﮑﻪ ﺑﻪ ﻣﺒﺤﺚ «ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ» ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﻳﻢ، ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺎ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﮐﻠﻴﺪﯼ ﺩﺭ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﻭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﻮﻳﻢ. ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﺗﻌﺎﺭﻳﻒ ﺯﻳﺎﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺫﮐﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮﮐﺲ ﺍﺯ ﺩﺭﻳﭽﻪ ﺩﻳﺪ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﺭﺍ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩﯼ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻴﻢ. ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻧﺨﺴﺖ: ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﻳﮏ ﭘﺮﻭﺳﻪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﺣﺘﻴﺎﺟﺎﺕ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﺒﺎﺩﻝ ﮐﺎﻻ ﻳﺎ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺩﻭﻡ: ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﻫﻨﺮ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻭ ﺭﺍﺿﯽ ﻧﮕﻪ‌ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺁﻥ ﻭ ﺍﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺳﻮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ. ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺳﻮﻡ: ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﻳﻌﻨﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻳﺎ ﮐﺎﻻﯼ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺩﺭﺳﺖ ﺩﺭ ﻣﮑﺎﻥ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ. ﺗﻌﺮﻳﻒ ﭼﻬﺎﺭﻡ: ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﻳﮏ ﺭﻭﻧﺪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﮐﺎﻻ ﻳﺎ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﻴﻦ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺁﻥ ﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺖ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﺒﺎﺩﻟﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻌﺎﺭﻳﻒ ﺑﺎﻻ ﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻌﺎﺭﻳﻒ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﻫﺮﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺯﺍﻭﻳﻪ‌ﺍﯼ ﺧﺎﺹ ﺑﻪ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﯽ ﻣﯽ‌ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ.



خرید و دانلود بازاریابی اینترنتی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.