دانلود درس پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی آشنایی دانش آموزان با اعداد زوج و فردکامل و آماده بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 29
در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است
تدریس اعداد زوج و فرد
موضوع این درس برای دانش آموزان ملموس می باشد لذا می توان برای تدریس از روش دریافت مفهوم کرد. روش تدریس : تلفیق روش تکنیک روش دریافت مفهوم با بازی ابتدا معلم روی تابلوی کلاس جدولی به این شکل طراحی می کند( این خود به نوعی می تواند ایجاد انگیزه هم باشد زیرا کنجکاوی بچه ها را تحریک می کند: بلی خیر معلم با وسایل قابل دسترس مثل مداد رنگی و.... به بچه ها می گوید : 1 و بعد یک مداد به آن ها نشان می دهد و از یکی از دانش آموزان می خواهد بیاید مداد را از معلم بگیرد و بالای کلاس بایستد. معلم از دانش آموزان می پرسد آیا روبه روی این دانش آموز دانش آموز دانش آموز دیگری می بیننند؟ آن ها جواب می دهند؟ نه سپس زیر جدول خیر عدد 1 را می نویسد. آنگاه معلم می گوید:2 و مداد دیگری بر می دارد و از دانش آموز دیگری می خواهد روبه روی نفر شماره 1 بایستد. از بچه ها می پرسد آیا این دو نفر که عدد 2 را نشان می دهند روبه روی هم هستند؟ - بله معلم در جدول بلی می نویسد : 2 باز معلم به دانش آموزان می گوید: 3 و از دانش آموز دیگر می خواهد مداد را در دست بگیرد و به صورت چیزی شبیه صندلی های اتوبوس در ردیف قرار گیرد. -آیا همه ی این بچه ها روبه روی هم هستند؟ -نه( خیر) معلم عدد 3 را در جدول خیر می نویسد.معلم می گوید:4 و از دانش آموز دیگر می خواهد به همان شیوه روبه روی دانش آموز قبلی بایستد. -به نظر شما عدد 4 را باید در کدام قسمت بنویسم؟ عده ای ازدانش آموزان: درقسمت بلی معلم باز عدد 5 را اعلام می نماید و ازدانش آموز دیگری می خواهد بیاید و در جای خودش بایستد.و سوال قبل را تکرار می کند. این بار تعداد پاسخ دهندگان جواب صحیح بیشتر می شود . معلم این کار را آنقدر ادامه می دهد که همه ی بچه ها مفهوم درس را خود دریافت کنند. سپس نتیجه ی درس توسط دانش آموزان و با تکمیل توضیحات معلم بیان می شود و بقیه مراحل تدریس که ارزشیابی پایانی و ارائه تکلیف است اجرا می شود. از مزایای این تدریس این است که دانش آموزان خود فعالانه مفهوم را دریافت می کنند و معلم نقش راهنما دارد. مزیت دیگراین است که چون مرحله ی مجسم این تدریس حالت بازی گونه دارد بچه ها از درس لذت می برند و با رغبت بیشتری در فعالیت یادگیری مشارکت می کنند. زوج ماعددهای زوجیم پایین نیستیم تو اوجیم صفر اولین ماهاست که نمره ی تنبل هاست دو عدد بعدیه واسه خودش مردیه قد بلند و رشید هست خیلی وقتها مفید کنار صفر تا میاد لبخند رو لب ها میاد عدد بعدی چهاره که خیلی حرف ها داره چهار فصل ساله شکل های زیبا داره زمستون وپاییزه تابستون و بهاره شش یکی دیگه ی ماست از خانواده ی ماست خوب بچه های خوبم عزیزهای محبوبم خوب عددها رو دیدین به خواستتون رسیدین ما اعداد زوج هستیم تک نیستیم ما جفت هستیم دوستهای بعدی ما می خواین بشن زود پیدا؟ دو تا کنین اضافه به هر کدام از ماها ******************************************************** فـــــــــــرد ما عددهای فردیم تو عددها می گردیم شروع ما از یکه تو عددها تکه سه عدد بعدیه که عدد فردیه یه دوست دیگه داریم که خیلی دوستش داریم اون پنج ماست بچه ها مهربون های زیبا پنج مثل پنج تا انگشت جمعش کنی میشن مشت عدد بعدی هفته تعداد روزهای هفته تو هفته هفت تا روزه یه روزش هم امروزه حالا به نه رسیدیم اعداد فرد و دیدیم اگه خواستین بچه ها ای نوگل های زیبا پیدا کنین خیلی زود دوستای دیگه ی ما دو تا اضافه کنین به هر کدوم از ماها
آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :