لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:41
فهرست و توضیحات:
ارزشیابی مقدماتی کلینیکهای ناتوانیهای خاص یادگیری
بانک اطلاعاتی تحقیقات انجام شده در حیطه کودکان استثناییدانشگاههای کشور
انطباق و هنجاریابی آزمون ریاضیات ایران کیمت
ارزیابی عملکردی رفتار در کودکان دارای مشکلات رفتاری
نتیجه گیری و پیشنهادات:
1- گسترش جامعه آماری در مطالعات بعدی به سایر استانها و شهرستانهای کشور به منظور بررسی نقش عوامل فرهنگی در رشد مراحل اخلاقی کودکان و نوجوانان دارای اختلال سلوک.
2- از آنجا که پیاژه و کلبرگ، نظریه پردازان بزرگ رشدی و شناختی اظهار داشتهاند که رشد شناختی مبنا و پیش نیازی برای رشد اخلاقی است و استدلال و قضاوت اخلاقی به تبع تحول ساختهای شناختی و هوش تغییر مییابد، لذا به پژوهشگران توصیه میشود که مراحل تحول اخلاقی کودکان ونوجوانان دارای اختلال سلوک را به همراه تحول شناختی آنان مورد مطالعه و با مراحل تحول شناختی واخلاقی کودکان و نوجوانان عادی مورد مقایسه قرار دهند.
3- با توجه به اینکه در پژوهش حاضر مشخص شد که کودکان و نوجوانان دارای اختلال سلوک از استدلالهای اخلاقی ناپختهتری برخوردارند، لذا به دستاندرکاران آموزش و پرورش توصیه میشود تا با بررسی نتایج پژوهش حاضر و آگاهی از مراحل تحول اخلاقی و نحوه استدلال این گروه از کودکان در مورد قواعد و ارزشهای اخلاقی، برنامهها و آموزشهای اخلاقی لازم جهت شکلگیری فرایندهای منطقی و استدلالی کودکان و نوجوانان دارای اختلال سلوک را متناسب با قابلیتها و ظرفیتهای شناختی و سطح استدلال اخلاقی آنان طراحی و به اجرا درآورند.
4- با توجه به اینکه برخی از پژوهشگران اظهار داشتهاند که وجود نارساییها و کمبودهایی در رشد اخلاقی فرد منجر به بروز رفتارهای ضد اجتماعی در کودکان میشود، لذا پیشنهاد میگردد که ارتباط بین رفتار اخلاقی و استدلال اخلاقی کودکان و نوجوانان دارای اختلال سلوک در موقعیتهای آزمایشی مورد بررسی قرار گیرد.