فصل1: پایگاه داده چیست؟…………………….. 1
یک مجموعه سازماندهی شده از اطلاعات………………… 1
رکوردها و فیلدها……………………………….. 2
جداول و پایگاههای داده………………………….. 2
دونمای Datasheet و Forms ………………………….. 3
شروع Access…………………………………….. 4
بازکردن پایگاه داده نمونه Northwind………………… 5
پنجره Data base…………………………………… 6
نوارهای ابزار Access…………………………….. 7
پسوند نام فلیل های Access………………………… 8
فکر کردن در مورد فیلدها…………………………. 8
ویژگی Online Help…………………………………. 9
به کارگیری دستیار Office………………………….. 9
به کارگیری کادر Ask a Question برای دریافت کمک………… 10
استفاده از پنجره Help جهت دریافت کمک………………. 10
استفاده از Online Help در کاردهای محاوره…………….. 12
بستن یک پایگاه داده…………………………….. 12
بستن Access…………………………………….. 12
فصل 2: ایجاد پایگاهای داده در Access………….. 13
تولید یک پایگاه داده جدید و خالی…………………. 13
انتخاب جدول نمونه………………………………. 13
انتخاب فیلدها………………………………….. 14
تغییر دادن نام فیلدها…………………………… 15
تعیین کلید اولیه……………………………….. 16
وارد کردن داده ها در جدول……………………….. 17
تغییر پهنای ستونها……………………………… 19
سوئیچ کردن به نمای Design………………………… 20
تولید ایندکس…………………………………… 21
فصل 3 تصحیح پایگاههای داده Access…………….. 24
تغییر و حذف رکوردهای یک پایگاه داده………………. 24
نوع داده (Data Type)……………………………… 26
تغییر نوع داده ها………………………………. 28
اضافه کردن فیلدهای جدید به یک جدول……………….. 29
تغییر دادن ترتیب فیلدهای یک جدول…………………. 31
ذخیره کردن یک پایگاه داده روی فلاپی دیسک…………… 31
ذخیره کردن یک پایگاه داده Access روی دیسک………….. 32
فصل 4: کارآمد کردن پایگاههای داده……………. 33
مرتب کردن رکوردهای جدول…………………………. 33
ذخیره کردن قواعد مرتب سازی در قالب یک معیار……….. 35
فیلتر کردن رکوردهای یک جدول……………………… 37
ذخیره کردن قاعده یک فیلتر در قالب یک معیار………… 40
تولید یک معیار با استفاده از یک ویزارد……………. 41
اضافه و حذف کردن فیلدها در یک معیار………………. 44
یافتن داده ها………………………………….. 45
فصل 5: کار با فرمها………………………… 47
تولید فرم با استفاده از ویزارد Form………………. 47
گشت و گذار در نمای Form…………………………. 50
کارکترهای جانشین در فیلترها و معیارها……………. 53
تولید فرمی با فیلدهای کامل………………………. 54
به کارگیری یک فرم جهت تولید رکوردهای جدید…………. 55
تصحیح جانمایی و محتوای فرمها…………………….. 56
فصل 6: کار با گزارشها………………………. 63
اولین گزارش …………………………………… 63
ویژگی AutoReport…………………………………. 63
گزارش گروه بندی Grouped Report……………………… 65
تصحیح گزارش……………………………………. 69
نمای report Design …………………………………. 70
خواص گزارشها…………………………………… 70
قالب بندی فیلدهای یک گزارش………………………. 71
تولید زیر مجموع برای گروه ها…………………….. 75
محاسبه مقادیر مجموع در کل گزارش………………….. 76
چکیده
منت خدای را که مرا فرصت دادتا بجویم وحقیقتها را بیابم.
آژانس مسکن، طرحی است که به افراد یاری می رساند تا در امر فروش ،رهن،اجاره،خرید به صورت گسترده و جامع و همراه با آمارگیری دقیق روبرو شوند . در سالهای اخیر این کار بصورت دستی انجام می گرفت و بایگانی
می شد که از نظر حجم، مشکلاتی را به همراه داشت اما امروزه با پیشرفت علم این کار کامپیوتری شده است و انجام هر کاری را برای افراد آسانتر کرده است ، لذا جهت طراحی آژانس مسکن،از نرم افزار اکسس استفاده شده است که طی فصلهای گفته شده چگونگی ایجادو نحوۀ فراگیری ،دیتابیس، فرم ،کوﺋیری و………. توضییح داده شده است .
در خاتمه بر خود واجب می دانم که سپاس خود را به حضور دوستانی که در تهیه این اثر مرا تشویق و یاری نموده اند تقدیم نمایم.
مقدمه
بهترین نوع اطلاعات ممکن ،اطلاعاتی هستندکه سازماندهی آنها امکان یافتن سریع وساده حقایق مورد نیاز و اضافه کردن آیتم های اطلاعاتی جدید را فراهم نماید.
هر پایگاه داده مجموعه ای سازماندهی شده از اطلاعات مربوط به یک عنوان یا موضوع بخصوص است. منظور از عبارت << سازماندهی شده >> این است که به سادگی می توان آیتم های اطلاعاتی خاص مورد نظر را از میان اطلاعات موجود در پایگاه داده یافت وآیتم های جدید را به آن اضافه کرد.
نرم افزار مایکرو سافت اکسس ، برنامه ای است که کاربر را در جهت تولید و کارکردن با پایگاههای داده یاری می دهد.
فصل اول،کاربر را با اجزاء و مفاهیم پایگاههای داده آشنا می کند. در فصل دوم،کاربر ایجاد اولین پایگاه داده در اکسس وهمچنین کلیدها وایندکس ها وروش دیگر برای مشاهده پایگاههای داده که نمای دیزاین(طراحی )نام دارد را فرا خواهد گرفت.
.در فصل سوم،ملاحظه خواهید کرد که هر یک از فیلدهای یک جدول ،دارای نوع داده مشخصی است که نحوه تفسیر فیلد مزبور ،چگونگی نگهداری دادها در آن ونوع دادهایی را که وارد کردن آنها در فیلد مزبور مجاز می باشد،تعیین می کند.
در فصل چهارم ،به کارگیری یک برنامه پایگاه داده برای تولید یک جدول روش بسیار مفیدی جهت مدیریت اطلاعات و یافتن سریع آیتم های خاص مورد نظر می باشد .دراین فصل مراحل وشرایط مرتب سازی و ذخیره فیلترها در قالب یک معیار (کوﺌیری)توضییح داده شده است.
در فصل پنجم ،توضییح داده شده است که هر چیز ی که امکان انجام آن در نمای دیتا شیت وجود دارد در مورد یک فرم نیز قابل انجام است .برای مثال می توان رکوردهای جدید را در یک فرم اضافه کرده و رکوردهای موجود را تغییر داد وهمچنین می توان رکوردها را با ترتیبهای مختلف مرتب کرده و یا آنها را به نحوی فیلتر کرد که تنها رکوردهایی که شرط خاصی را ارضا می کنند به نمایش در آیند.
در فصل ششم ،نحوه استحصا ل اطلاعات و اراﺌه آن به صورتی مفید و قابل دسترس توضییح داده شده است و همچنین در انتهای این فصل کاربر قادر خواهد شد که اطلاعاتی را که از یک پایگاه داده استخراج کرده است ،در صفحه نمایش به نمایش درآورد.گزارشی ازیک پایگاه داده را به چاپ برساندو سر صفحه وپا صفحه های مورد نیاز خود را تولید وسفارشی کند.
در خاتمه ،امید است که مطالب اراﺌه شده مفید و مورد رضایت واقع شود.
فصل 1
پایگاه داده چیست؟
یک مجموعه سازماندهی شده از اطلاعات
هر پایگاه داده مجموعه ای از اطلاعات مربوط به یک عنوان یا موضوع خاص می باشد. این مجموعه معمولاً به نحوی سازماندهی می شود که کاربر بتواند:
آیتم های اطلاعاتی دلخواه خود را در آن دریابید.آیتم های جدیدی را که با آنها مواجه می شوید، به آن اضافه کنید.پایگاههای داده الزاماً در کامپیوتر نگهداری نمی شوند. برای مثال کتابچه های آدرس و فهرستهای تلفن پایگاههای داده ای هستند که روی کاغذ ثبت شده اند (هر چند ممکن است افراد بسیار معدودی آنها را پایگاه داده بنامند)
اما نگهداری یک پایگاه داده در کامپیوتر، باعث تسهیل و تسریع فرآیند دست کاری اطلاعات موجود در آن
می شود. برای مثال با بکارگیری یک فهرست تلفن (چاپ شده روی کاغذ) به راحتی می توان شماره تلفن افراد دلخواه خود را با در اختیار داشتن نام آنها پیدا کنید. اما عکس این موضوع صادق نبوده و یافتن نام افراد بر اساس شماره تلفن آنها بسیار دشوار خواهد بود.
اما با استفاده از یک فهرست تلفن کامپیوتری اطلاعات فوق الذکر را با سرعت سهولت بیشتری می توان دریافت کرد. همچنین با استفاده از چنین فهرست تلفنی نام تمام افرادی که در یک خیابان بخصوص زندگی میکنند یا تمام افرادی که نام کوچک آنها Paul می باشد، را به راحتی پیدا کرد.
پایگاههای داده کامپیوتری انعطاف پذیر هستند. بدین معنی که روشهای بسیار متعدد و متنوعی را برای کار کردن با اطلاعات (حتی مقادیر بزرگی از اطلاعات) تدارک می بینند. نرم افزار Microsoft Access نمونه ای از سیستمهای مدیریت پایگاههای داده (برنامه هایی که امکان تولید و مدیریت پایگاههای داده در کامپیوتر را فراهم می کنند)
رکوردها و فیلدها
معمولاً اطلاعات موجود در یک پایگاه داده، به کوچک ترین اجزا تقسیم می شوند. هر یک از این اجزا در فیلد مخصوص به خود قرار می گیرد. برای مثال جهت وارد کردن نام و آدرس افراد در یک پایگاه داده کاربر،
نمی تواند تمام اطلاعات هر فرد را در یک فیلد واحد، نظیر آنچه در زیر نشان داده شده است را وارد نماید.
بلکه به طور طبیعی هر قطعه از اطلاعات را در فیلد جداگانه ثبت می کند تا امکان تشخیص و تمیز دادن آنها از یکدیگر فراهم شود.
جداول و پایگاههای داده
به مجموعه ای از رکوردها، جدول گفته می شود. چنانچه یک پایگاه داده تنها حاوی یک جدول ساده باشد، جدول مزبور خود در حکم پایگاه داده خواهد بود. در این مهارت ICDL تنها با پایگاههای داده سرو کار دارد که حاوی یک جدول هستند. تنها چیزی که باید در مورد دسته ای از پایگاه داده که حاوی بیش از یک جدول هستند بدانید، این است که Access امکان ایجاد آنها را فراهم می کند.
هنگامی که با هزارها یا صدها هزار رکورد سروکار دارید، بحث به کارگیری یک سیستم مدیریت پایگاههای داده پیش می آید. برای مثال چنان چه از کامپیوتر خواسته شود، تنها رکوردهایی را (از میان صدها هزار رکورد موجود در پایگاه داده) استخراج کرده و نمایش دهد که نام خانوادگی (فیلد Last Name) آنها با حرف «S» و کد پستی (فیلد Zipcodes) آنها با عدد «60» آغاز می شود، مدیریت پایگاه داده این کار را با سرعتی فراتر از حد تصور و توانایی بشر انجام می دهد.
اما سیستمهای مدیریت پایگاه داده فاقد «قوه درک مرسوم» می باشند. برای مثال، چنان چه اطلاعات را در فیلدهای صحیح وارد نکرده باشید، سیستم مدیریت پایگاه قادر به تصحیح این اشتباه نخواهد بود.
(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
متن کامل را می توانید دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)
ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه
همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند
موجود است
این جزوه به صورت دست نویس است.
این جزوه درس انتقال جرم دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشد که به طور کامل به ارائه مباحث مطرح در این واحد درسی پرداخته است.
این جزوه در 44 صفحه با کیفیت خوبی اسکن شده و امیدواریم در جهت کمک به شما عزیزان مورد استفاده قرار بگیرد.
دانلود پاورپوینت سیستم پاداش (فصل دهم کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت)
دسته: مدیریت ( مدیریت منابع انسانی)
فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 18 اسلاید
کتاب مدیریت منابع انسانی دکتر اسفندیار سعادت از جمله منابع مهم درس مدیریت منابع انسانی در سطح کارشناسی میباشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل دهم این کتاب با عنوان سیستم پاداش می باشد که می تواند به عنوان کار ارائه کلاسی(کنفرانس و سمینار) مورد استفاده قرار گیرد و بخشهای عمده آن شامل موارد زیر است:
مقدمه
پاداشهای درونی و بیرونی
انواع پاداش
مبنای اعطای پاداش
ویژگیهای سیستم پاداش موثر
نظریه برابری
طرحهای جدید اعطای پاداش
نوع فایل:ورد تعداد صفحات:14
موتورها مصرفکنندههای عمده برق در اغلب کارخانهها هستند. وظیفه یک موتورالکتریکی تبدیل انرژی الکتریسیته به انرژی مکانیکی است. در یک موتور سهفاز AC جریان از سیمپیچهای موتور عبور کرده و باعث ایجاد میدان مغناطیسی دواری میشود که این میدان مغناطیسی محور موتور را میچرخاند. موتورها بهگونهای طراحی شدهاند که این وظیفه را بهخوبی انجام دهند. مهمترین و ابتداییترین گزینه صرفهجویی در موتورها مربوطبه انتخاب آنها و استفاده از آنها میباشد.
1- هرزگردی موتورها
بیشترین صرفهجویی مستقیم برق را میتوان با خاموش کردن موتورهای بیبار و درنتیجه حذف تلفات بیباری بهدست آورد. روش ساده آن درعمل نظارت دایم یا کنترل اتوماتیک است. اغلب به مصرف برق در بیباری اهمیت چندانی داده نمیشود درحالیکه غالباً جریان در بیباری حدود جریان در بار کامل است.
مثالی از این نوع تلفات را میتوان در واحدهای بافندگی یافت، جاییکه ماشینهای دوزندگی معمولاً برای دورههای کوتاهی کار میکنند. اگرچه موتورهای این ماشینها نسبتاً کوچک هستند (1.3 اسب بخار) ولی چون تعداد آنها زیاد است (معمولاً تعداد آنها در یک کارخانه به صدها عدد میرسد) اندازه این تلفات قابلملاحظه است.
نوع فایل:word 2007 قابل ویرایش
تعداد صفحه:93
حجم فایل:83 کیلوبایت
مقدمه:
امروزه با پیشرفت علوم و تکنولوژی امکان تولید انبوه کالا فراهم شده است و این کار برنامهریزی دقیق جهت استفاده به موقع و حداکثر از امکانات را میطلبد. تقسیم کار و رشد جمعیت نیاز استفاده از فرآوردههای دیگران را بوجود آورده است و این خود زمینه پیدایش سازمانهای معظم گردیده که در این نظامهای پیچیده فنی ـ اجتماعی، انبار به عنوان واسطه موجبات گردش کالا از ثبات قیمت محصول، تعمیر و نگهداری ماشینها و ... نقش مهمی را ایفا نماید بطوریکه نقش آن در تجارت غیر قابل انکار است.
ارزش ریالی موجودیهای انبار در صنایع مختلف متفاوت است و عوامل مختلفی در میزان نگهداری موجودی انبار واحدهای صنعتی ـ تجاری مؤثرند مثل روش تولید، دوره تولید، میزان بکارگیری ماشینآلات، نوع محصول ساخته شده، بازار مصرف، نوع مواد اولیه مورد احتیاج، نوسانات ارزی و قیمت در بازارهای جهانی، وضعیت واحد صنعتی در کل صنعت کشور و جهان و ... و بالاخره سیستمهای تدارکاتی و سفارشات واحدهای تولیدی. اما انبار به دلایل متفاوتی برای مؤسسات و مراکز تجاری ـ صنعتی از اهمیت خاصی برخوردار میباشد که اهم آنها عبارتند از:
ارزش بالای سرمایه در گردش شرکت که به صورت کالا در انبار نگهداری میشود (گاهاً تا 60 درصد سرمایه در گردش).
ارتباط مداوم و تنگاتنگ بخش انبار با بخشهایی نظیر تولید یا تعمیر و نگهداری و وقفه در تولید به علت نرسیدن نیازمندیها.
ارتباط نزدیک انبار با بخش برنامهریزی مواد باید به نحوی باشد که ضربههای حاصله در اثر کمبود محصول یا مواد را خنثی نماید و حکم ضربهگیر را در سازمان داشته باشد.
تعریف انبار:
امروزه انبار دیگر حالت یک محفظه را ندارد بلکه عملیات آن زمانی کافی و رضایتبخش است که از دو جهت اطلاعاتی و فیزیکی مورد توجه قرار گیرد بطور کلی انبار محل و فضایی است که یک یا چند نوع کالای بازرگانی ـ صنعتی یا مواد اولیه یا فرآوردههای مختلف در آن نگهداری میشود یا میتوان گفت محل و فضایی است که در آن مواد اولیه برای ساخت محصولات، کالای نیمه ساخته (کالای در جریان ساخت)، محصول ساخته شده، مواد و لوازم مصرفی، قطعات یدکی ماشینآلات، ابزار آلات و اجناس اسقاط نگهداری میشود آنهم براساس سیستم صحیح طبقهبندی.
جایگاه انبار:
سازماندهی سازمانهای ختلف بنابر نیازهای آنها متفاوت است. گاه در بعضی از مؤسسات انبار مستقیماً زیر نظر مدیر عامل قرار دارد و تحت نظر مدیر انبار نیز انبارهای مختلفی مانند انبار مواد، قطعات، محصولات، ضایعات و ... قرار دارد. در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی معمولاً واحد انبار تحت نظر تدارکات و یا کارپردازی که خود نیز یکی از واحدهای تابعه امور اداری است انجام وظیفه مینماید.
اهداف و وظایف انبارها:
هدف از تشکیل و ایجاد انبارها چه در سازمانهای دولتی و چه بخش خصوصی، تأمین و نگهداری کالاهای مورد نیاز سازمان است. انبارداری عبارتست از کلیه فعالیتهای مربوط به تهیه و نگهداری و تحویل مواد و اقلام مورد نیاز در زمان مناسب و مدیریت انبارداری نیز برنامهریزی و سازماندهی و هماهنگی و هدایت و کنترل عملیات انبارداری است وظایف انبارها را میتوان به شرح زیر بازگو نمود:
برنامهریزی و مراقبت جهت حفظ مقدار موجودی هر یک از اقلام کالاهای مورد نیاز سازمان در حد مطلوب خود.
همکاری و مساعدت در خرید و تأمین و تهیه کالاها و کنترل و دریافت کالاهای خریداری شده.
نگهداری کالا در انبار به نحو صحیح و تسریع در امر تحویل با رعایت مقررات و دستورالعملهای سازمان اجرای وظایف فوق مطابق با اصول و ضوابط صحیح انبارداری، موجبات تسریع در انجام امور سازمان و تولید بیوقفه و مرغوب و صرفهجویی و کاهش هزینههای تولید را موجب شده و بنیه مالی شرکت (سازمان) را تقویت مینماید اجرای قوانین و دستورالعملهای سازمان در کلیه امور خصوصاً انبارداری که جنبه مالی دارد لازمالاجراست و عدول از آن کیفر به همراه دارد.
گرچه کهولت مقررات و عدم تطابق آنها با دنیای امروز موجبات کندی کار را فراهم مینماید ولی در پی اصلاح و نوسازی آن همواره باید تلاش نمود.
انواع انبارها:
انبارها از نظر فرم ساختمانی به سه صورت زیر میباشند:
انبارهای پوشیده: که از تمام اطراف بسته است و دارای سقف و وسایل ایمنی کامل میباشند.
انبارهای سرپوشیده یا هانگارد: این انبار دارای سقف بوده ولی چهار طرف آن باز است و فاقد حفاظ جانبی است. این نوع انبارها کالاها را فقط از باران و آفتاب حفظ مینماید.
انبارهای باز یا محوطه: این انبار به صورت محوطه بوده و جهت نگهداری ماشینآلات و لوازم سنگین مورد استفاده قرار میگیرد.
انبارها را از نظر نوع موادی که در آن نگهداری میشود میتوان به چهار دسته کلی یا بیشتر تقسیم نمود مثل انبار مواد اولیه یا انبار محصول یا انبار ضایعات یا ... .
فهرست
مقدمه:
تعریف انبار
جایگاه انبار:
اهداف و وظایف انبارها
انواع انبارها
انواع موجودیهای انبارها
سیستم انبارداری و مزیتهای آن
وظایف انباردار
وظایف رئیس یا متصدی انبار
انتظارات مدیریت یک مؤسسه از سیستم کنترل انبارها
طراحی و برنامهریزی تأمین کالا
(1) تعیین انواع کالاهای مورد نیاز
(2) استاندارد کردن کالاهای مورد نیاز سازمان
(3) تعیین مقدار هر یک از اقلام کالاها
(4) شناسایی منابع خرید و تأمین کالا
طبقهبندی
تعریف طبقهبندی و نکات مهم در اجرای آن
عوامل مؤثر در انتخاب سیستم و شیوه طبقهبندی
انواع طبقهبندی کردن کالاها
تعریف و فواید کدگذاری
انواع روشهای کدگذاری
سیستم Mesc
فهرست گروههای طبقهبندی و کدگذاری کالاها
الف ـ حفاری و تولید
ب ـ حمل و نقل (Transportation)
ج ـ متعلقات ماشینآلات و ابزار دقیق
تعریف سیستم اطلاعاتی انبار و نتایج اجرای آن
متداولترین فرمهای مورد استفاده در سیستم اطلاعاتی انبار
(1) کارت انبار
(2) برگ درخواست جنس از انبار
(3) حواله انبار (برگ مصرف کالا)
(4) برگ درخواست خرید
(5) برگ سفارش خرید
(6) رسید انبار
(7) برگ رسید و تحویل مستقیم
(8) کارت حساب انبار
(9) صورتحساب خرید
بخشهای درگیر در سیستم اطلاعاتی انبارها
حسابداری
خرید
بازرسی
اهم مراحل سیستم تدارکات مواد و غیره:
سیستم اطلاعاتی انبارها و نقش کامپیوتر در آن
روشهای مختلف انبار کردن کالاها (موجودیها)
انبار کرده به ترتیب شماره یا حروف با در نظر گرفتن حداکثر موجودی
انبار کردن به تریب شماره یا حروف (با در نظر گرفتن حداقل موجودی):
انبار کردن به ترتیب ورود کالا
انبار کردن به ترتیب ورود با در اختیار داشتن سیستم شماره قفسه
نکات مهم در چیدن اجناس در انبار
نکات مورد توجه در چیدن و حداکثر بهرهوری از فضای انبار
استفاده حداکثر از فضای بالاسری
ستفاده از فضای خارج ساختمان
رعایت اندازه اجناس
انبار کردن عمومی
اهم اطلاعاتی که در خصوص انتخاب وسایل نقلیه ضروری
بازده اقتصادی در حمل و نقل انبارها
انواع عمده وسائل حمل و نقل انبارها
کنترل انبار
شمارش موجودیها و مزایای آن
الف) شمارش موجودی دائمی
ب) شمارش موجودی دورهای
سیستم ارزیابی ادواری موجودیها (Periodic Inventory System)
مهمترین روشهای نگهداری و ارزشیابی و تقویم دائمی موجودیها
مقایسه سه روش ارزیابی موجودیها:
مزیتها و معایب روش FIFO
مزایا و معایب LIFO
مزایا و معایب میانگین موزون و متحرک
حفاظت و ایمنی انبارها
(1) حمل و نقل مواد
(2) محیط کاری
(3) آلات و ابزار دستی
(4) وسایل حفاظت فردی
(5) سایر موارد
برنامهریزی و کنترل موجودیها
مقدمه
تعریف موجودی
اهمیت موجودیها
علت نگهداری موجودیها
مزایای موجودی
مواضع مختلف بخشها و گروههای دورن سازمان نسبت به حجم موجودیها
انواع مدلهای کنترل موجودی:
ـ نحوه محاسبه عملی هر یک از اقلام فرمول EIQ در موسسات:
اهداف بخش خرید:
منابع اطلاعاتی برون سازمانی تدارکات:
اهداف
مفاد قرارداد
مندرجات (P/I)
فرم های انبار داری فرم رسید انبار
فرم درخواست خرید
ماخذ و منابع
حسابداری ، تألیف سید محمد بهبهانی ( سال انتشار 1379 )
حسابداری در مدیرت ، مرحوم عرفانی ( اسمعیل ) . ( سال انتشار 1375 )
هزینه یابی و حسابداری صنعتی ، استاد حسن سجادی نژاد . ( سال انتشار 1377 . )
انبارداری ، بخشی در شماره 126- سیستم حسابداری انبارها