دانلود مقاله بتن غلطکی RCC و بررسی کیفیت آسفالت قیری و ارائه روش بتن غلطکی زود سخت شونده RCCP در ایران

دانلود مقاله بتن غلطکی RCC و  بررسی کیفیت آسفالت قیری و ارائه روش بتن غلطکی زود سخت شونده RCCP در ایران

دانلود مقاله بتن غلطکی (RCC) و  بررسی کیفیت آسفالت قیری و ارائه روش بتن غلطکی زود سخت شونده RCCP در ایران که شامل 20 صفحه و بشرح زیر میباشد:

نوع فایل : Word

فهرست کلی

بتن غلطکی (RCC) 

مقدمه

بتن غلطکی (RCC) بعنوان مصالحی جدید در صنعت سدسازی در حال حاضر مورد توجه سدسازان بزرگ دنیا و مؤسسات تحقیقاتی می‌باشد. یکی از مسائل این نوع بتن در اجرا، بالابودن ضریب تراوایی آن می‌باشد که بعضا در سدهای بزرگ تزریق‌های دوغاب پس از انجام ساختمان را طلب می‌کند. در طرح اختلاط این بتن می‌توان از برخی مواد جایگزین سیمان (غیرچسبنده) به منظور کاهش فضاهای خالی موجود در جسم بتن غلطکی و واکنش‌های ثانویه بهره گرفت که تاثیر این مواد بر پارامترهایی چون مقاومت‌های فشاری و برشی در محل درزهای سد بایستی در نظر گرفته شد. در مقاله حاضر میزان نفوذپذیری در جسم بتن غلطکی و در محل درزها و چگونگی کنترل آنها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است . این تحقیق با کار آزمایشگاهی بر روی نمونه‌های بتن غلطکی که با استفاده از طرح اختلاط های مختلف با و بدون ماده پوزولانی آماه شده بود صورت گرفته است
تعریف بتن غلطکی

ملاحظات اساسی در انتخاب نسبت اختلاط مناسب بتن غلطکی عبارتند از : 2- سه روش طراحی سد بتن غلتکی :

2-1- روش طرح مخلوط با خمیر زیاد (روش انگلیسی):

 2-2- روش سد بتنی متراکم شده با غلطک RCD  ( روش ژاپنی) :

2-3- روش کم سیمان (گروه مهندسین ارتش آمریکا) :

رویه بتن  غلطکی

قابلیت های فنی رویه رویه بتن غلطکی

شبیه سازی سایش بتن غلطکی در سازه های هیدرولیکی (با کاربردی روش پرتابش آب و ماسه)

 

 بررسی کیفیت آسفالت قیری و ارائه روش بتن غلطکی زود سخت شونده RCCP در ایران

چکیده
استفاده از آسفالت قیری با توجه به معایب آن از جمله: آلودگی هوا و محیط زیست خصوصاً هنگام تولید، عدم سازگاری با شرایط اقلیمی به ویژه در فصل سرما، تغییر شکل و عمر کوتاه، عدم دوام در برابر مواد شیمیایی. با توجه به قیمت آن لازم دیده شد که طرحی مناسب و جایگزین با قابلیتهای مصالح موجود در کشور انتخاب گردد که پس از مطالعات اولیه و اجرای آزمایش با توجه به
1ـ مقدمه
ازجمله مشکلات اساسی معابر سواره رو خیابانها و شبکه‌های بزرگراهی و محوطه‌های صنعتی در کشور ما تخریب و تعویض‌های متوالی آسفالت می‌باشد که در کنار تحمیل خسارات میلیاردی به اقتصاد ملی، ضریب ایمنی جاده‌ها و خیابانهای کشور را نیز به شدت کاهش داده است و البته خسارات فراوانی نیز به خودروها وارد می‌کند به نحوی که این وضعیت مورد اعتراض 100 درصد صاحبان اتومبیل‌ها و رانندگان می‌باشد! اعتراض که تکنولوژی فعلی ساخت معابر قادر به پاسخگویی و رفع این معضل نیست و نیازمند تغییر ساختاری و تکنیکی طراحی و ساخت معابر سواره رو و ترافیکی می‌باشد. از طرفی معضل زیست محیطی استفاده از مواد فعلی و هیدروکربن‌ها در ترکیب آسفالت قیری در کنار پائین بودن قابلیت‌ها و آسفالت‌ قیری برای احراز بسیاری از مشخصات فنی مورد لزوم در معابر ترافیکی بالاخص دوام و پایداری در برابر تغییرات جوی و سیکل‌های یخبندان، گزینه‌ رویه‌های بتنی RCCP را پیش رو قرار داده است.
2ـ معایب آسفالت قیری
2ـ1ـ آلودگی هوا و محیط زیست 
2ـ 2ـ عدم سازگاری با شرایط آب و هوایی

2ـ3ـ عدم دوام در برابر مواد شیمیایی
2ـ4ـ استفاده از قیر نامناسب

3ـ خواص بتن غلطکی 

3ـ1ـ کاربرد رویه بتنی
3ـ2ـ مقاومت رویه بتنی RCCP زود سخت شونده
3ـ3ـ صلبیت
3ـ4ـ سازگاری با شرایط آب و هوایی
3ـ5ـ اجرا و بهره‌برداری زود هنگام

  3ـ6ـ سازگاری با محیط زیست
3ـ7ـ گزارش فنی بتن توانمند زود سخت شونده RCCP
4ـ نتیجه‌گیری

منابع و مآخذ :

 

ویژه ی رشته های عمران، معماری ، راه و ساختمان و .......

*هدف ما راحتی شماست*



خرید و دانلود دانلود مقاله بتن غلطکی RCC و  بررسی کیفیت آسفالت قیری و ارائه روش بتن غلطکی زود سخت شونده RCCP در ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.