لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:22
یکی از عملکردهای بسیار مهم و اصلی سیستم عامل کنترل و مدیریت دستگاههای ورودی/ خروجی (I/O) در کامپیوتر است. سیستم عامل باید فرمانهایی را به این دستگاهها بفرستد، وقفه ها را بگیرد و خطاها را اداره کند. و همچنین باید یک رابط بین دستگاهها و بقیه سیستم به منظور استفاده ساده تر از آنها فراهم نماید.
اصول سخت افزاری I/O
دید افراد مختلف نسبت به سخت افزار I/O متفاوت است. مهندسین برق و الکترونیک آن را بصورت مدارهای مجتمع، مدار چاپی، منابع تغذیه، موتورها و دیگر اجزاء فیزیکی تشکیل دهنده سخت افزار می بینند. برنامه نویسان آن رابه شکل واسطه ارائه شده به نرم افزار، فرامین مورد قبول سخت افزار، توابع قابل اجرا و خطاهای احتمالی و گزارش آنها می بینند. از یک دیدگاه، دستگاههای ورودی/ خروجی بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.
1- دستگاههای بلوکی BLOCK DEVICE
2- دستگاههای کارکتری CHARACTER DEVICE
یک دستگاه بلوکی وسیله ای است که اطلاعات را در یک بلوک با اندازه معین ذخیره می کند که هر کدام با آدرس خودشان مشخص شده اند. حدود اندازه بلوکهای معمولی از 512 بایت تا 32768 بایت می باشند خاصیت اساسی یک دستگاه بلوکی این است که خواندن و نوشتن هر بلوک را بطور مستقل از بقیه ممکن می سازد دیسکها از متداولترین دستگاههای بلوکی هستند.
نوع دیگری از دستگاههای ورودی/ خروجی، دستگاههای کارکتری است. یک دستگاه کارکتری یک جریان از کارکترها را بدون توجه به هیچ ساختار بلوکی، دریافت نموده و یا تحویل می دهد، بنابراین قابلیت آدرس دهی و جستجو در آن وجود ندارد. چاپگرها، واسطه های شبکه،
تعیین الگوی کشت تحت سه استراتژی اقتصادی،اجتماعی و زیست محیطی باکاربرد الگوریتم ژنتیک
چکیده
فعالیتهای کشاورزی از شاخهای مهم توسعه در کشورهایی مثل ایران محسوب می شود و این امر نشان از نیاز توجه بیشتر به این بخش است. مسئله امنیت غذایی و توسعه اقتصادی از اهداف مهم کشورهای در حال توسعه می باشد. این اهداف تنها از طریق اهدافی مثل حداکثر تولید یا حداکثر بازده برنامه ی تحقق نمی یابد زیرا برای رسیدن به این اهداف نیازمند به یک سیستم کشاورزی پایداری می باشند که این سیستم را می توان با برقراری استراتژیهای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تدوین نمود. در این مطالعه به تدوین الگوی کشت بهینه استان خراسان رضوی با استفاده سه استراتژی فوق و با بهرهگیری از روش الگوریتم ژنتیک پرداخته شده است. اطلاعات مورد نیاز از جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سالنامه سال زراعی 88-87 جمع آوری شده است. نتایج نشان داد که تحت هر سه استراتژی اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی محصولاتی که در الگوی کشت وارد شده اند، یکسان می باشند.
واژه های کلیدی :الگوی کشت، استراتژی اقتصادی، استراتژی اجتماعی، استراتژی زیست محیطی و الگوریتم ژنتیک
بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد ملی، اشتغالزایی و تأمین غذای افراد جوامع مختلف دارد. بنابراین، لازم است که از منابع و ابزارهای تولید در این بخش به بهترین نحو ممکن استفاده گردد تا ضمن کاهش در مصرف این منابع، سود آوری و رفاه کشاورزان نیز افزایش یابد. از طرفی کمبود منابع تولید سبب شده است که روشهای تخصیص بهینه منابع کمیاب بین فعالیتهای مختلف، روز به روز گسترش یابد. از جمله مسایلی که در اقتصادکشاورزی مورد توجه فراوان است تعیین الگوی بهینه ی کشت است. هدف از تعیین الگوی بهینه کشت، انتخاب ترکیبی از محصولات برای کشت در یک واحد زراعی مشخص باتوجه به خصوصیات کشت محصولات مختلف، حجم تقاضا، منابع آب و خاک در دسترس، نیروی انسانی، سرمایه، تجهیزات کشاورزی و موارد مشابه دیگر به منظور بیشینه کردنتولید، سود و یا درجهت حفظ محیط زیست میباشد.
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه69
فهرست مطالب
چکیده......................................... 1
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه......................................... 3
موضوع تحقیق................................... 4
مسالههای تحقیق................................ 5
هدف و اهمیت تحقیق............................. 5
فرضیه تحقیق................................... 7
مشخص کردن متغیرها............................. 7
تعریف مفاهیم و اصطلاحات........................ 8
فصل دوم: ادبیات تحقیق
تاریخچه و تعریف.............................. 11
شکلگیری شخصیت................................ 13
عوامل ارثی................................... 14
عوامل محیطی.................................. 15
نظریههای شخصیت............................... 21
نظریه روان پویایی............................ 21
عنوان صفحه
ارزیابی...................................... 24
نظریه صفات................................... 26
نظریه یادگیری................................ 30
نظریه پدیدار شناختی.......................... 34
دیدگاهی در مورد دیدگاهها..................... 40
ارزیابی شخصیت................................ 41
طبقهبندی آزمونها............................. 42
انواع آزمونها................................ 46
فصل سوم: روش تحقیق
روش و نوع تحقیق.............................. 50
جامعه تحقیق.................................. 51
نمونه و روش نمونهگیری........................ 51
ابزار تحقیق.................................. 52
روش اجرا..................................... 53
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
جدول خی دو................................... 57
تفسیر........................................ 59
عنوان صفحه
فصل پنجم: خلاصه بحث و نتیجهگیری
خلاصه بحث..................................... 61
محدودیتها و مشکلات............................ 62
پیشنهادات.................................... 63
فهرست منابع.................................. 64
پیوست نمونه پرسشنامه اجرا شده................ 67
چکیده
موضوع تحقیق حاضر عبارت است از مقایسه تفاوت ویژگیهای شخصیتی دانشجویان پسر رشتههای کامپیوتر، روانشناسی، معماری. فرض تحقیق نیز عبارت است از اینکه بین ویژگیهای کامپیوتر، روانشناسی، معماری رابطه وجود دارد. جامعه مورد مطالعه تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در رشتههای کامپیوتر، روانشناسی و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن است، و نمونه تحقیق از هر گروه تحصیلی به تعداد 30 نفر انتخاب شده که مجموعاً 90 نفر میباشند. ابزار مورد استفاده آزمون شخصیت آیزنک است بر طبق استف اده از روش آماری جدول خی2 فرض تحقیق شد بدین معنی که دانشجویان هر رشته ویژگیهای شخصیتی خاصی دارند.
فصل اول
طرح تحقیق
1-1- مقدمه
برخی از روانشناسان اروپایی و آمریکایی هر وقت میخواهند از ریشههای اختلاف نظر دراره موضوعی حرف بزنند از داستان «پیلی در تاریکی» مولوی مثالی میآورند. داستانی که در آن سه نفر که تا به حال فیل ندیدهاند در اطاقی تاریک فیلی را لمس میکنند و براساسآن قسمت از بدن فیل که به دستشان میآید تصویری خاص و مطابق شناخت خود، از فیل عنوان میکنند.
این داستان، در مورد روانشناسان مصداق دارد. آنها بنا به اطلاعات اولیه خود و بنا به دیدگاه خاصی که دارند اشخاص را به صورتهای مختلف در نظر میگیرند. از آنجا که نمیتوان شخصیت را به طور عینی لمس کرد و کلیت آن را یکسان در نظر گرفت، مفاهیم مربوط به آن مانند داستان لمس فیل در تاریکی است. (گنجی، 1385).
نظریه پردزاان، شخصیت را به صورتالگوهای رفتاری تقریباً ثابت و الگوهای فکری و هیجانی تقریباً ثابت که از شخصی به شخص دیگر تغییر مییابند، تعریف میکنند. این رفتارها شیوه سازگاری فرد با الزامهای زندگی را نشان میدهند. پس میتوان گفت که شخصیت یعنی فرقهای رفتاری مشاهده شده در افراد. (گنجی، 1385).
از آنجا که رشتههای تحصیلی و در نتیجه رشتههای شغلی متفاوت دارای ویژگیهای متفاوتی هستند که هر کدام از آنها با جنبهای خاص از شخصیت یک فرد سازگار است، به نظر میرسد لازم است که بین ویژگیهای شغلی و ویژگیهای شخصیتی فرد هماهنگی وجود داشته باشد تا پیشرفت در کار حاصل آید. امروزه به موازات گسترش اجتماعات و رشد جمعیت، تعداد افراد لازمالتعلیم افزایش پیدا کرده و همچنین با پیشرفت علوم و تکنولوژی، تخصص و مهارت در کار نیز مورد تأکید قرار گرفته است و بنابراین برخلاف گذشته مشاغل از طریق استاد- شاگردی و توسط پدر به فرزند تعلیم داده نمیشود و به فردو خصایص ویژهاش توجه میگردد.
امروز اساس فلسفه راهنمایی برای تعیین شغل به دو اصل استوار است:
الف- تفاوتهای فردی
ب- نیازهای جامعه. (نیکزاد، 1383)
تفاوتهای فردی بر دو گونهاند: تفاوتهای بین فردی و درون فردی. همانطور که به ظاهر دو نفر را نمیتوان پیدا کرد که کاملاً شلیه یکدیگر باشند، افراد از لحاظ استعداد، رغبت و توانایی با هم یکسان نیستند و آنچه مدنظر این تحقیق است همین تفاوتهای درون فردی ناشی از شخصیت است و بررسی این مسأله که آیا در حال حاضر برای انتخاب رشتههای تحصیلی از گروههای تخصصی مختلف این مسأله مورد توجه قرار میگیرد یا خصوصیت شخصیتی دانشجویان رشتههای کاملاً متفاوت دارای توزیع یکسانی است، به عبارتی آیا متناسب بودن ویژگیهای رشته تحصیلی و شخصیتی به عنوان یک شاخص در انتخاب رشته درسی مدنظر قرار میگیرد یا خیر؟
2-1 موضوع تحقیق
موضوع تحقیق حاضر بعرت است از: مقایسه تفاوت ویژگیهای شخصیتی دانشجویان پسر در گروههای تحصیلی کامپیوتر، روانشناسی، و معماری.
3-1 مسألههای تحقیق
مسألههای تحقیق حاضر به قرار زیر است:
آیا ویژگیهای شخصیتی میتواند در انتخاب رشته تحصیلی مؤثر باشد؟
آیا دانشجویان مشغول تحصیل در رشتههای خاص دارای ویژگیهای شخصیتی یکسانی هستند؟
آیا بین ویژگیهای شخصیتی دانشجویان رشتههای مختلف ارتباط معنیداری وجود دارد؟
4-1 هدف و اهمیت تحقیق
هر کسی شخصیتی دارد و شخصیت فرد به تعیین محدودیتها، موفقیتها، خوشیها و خرسندیها در زندگی و به شکلگیری بسیاری از جنبههای زندگی کمک میکند.
شخصیت فرد میتواند انتخابهای او را محدود کند یا آن را گسترش دهد و مانع از سهیم شدن فرد در تجربههای خاص با دیگران شود یا او را قادر سازد تا اکثر تجربهها را داشته باشد.
بسیار سادهلوحانه خواهد بود اگر بگوئیم میتوانیم کل ویژگیهای شخصیتی یک فرد را با بکارگیری اصطلاحات مبهمی مانند فوقالعاده جمعبندی کنیم. موضوع به قدری پیچیده است که نمیتوان با چنان توصیفات سادهای آن را بیان کرد، زیرا انسانها در شرایط گوناگون و در برابر شرایط متفاوت، بسیار پیچیده و تغییر پذیر هستند. (سید محمودی، 1387).
روانشناسان همیشه با دقت فراوان و در نظر داشتن آنچه گفته شد، سعی در شناسایی خصوصیات شخصیتی افراد دارند تا شاید بتوانند دلیل اعمال، گفتار و انتخابهای اشخاص را بهتر درک کنند. انتخاب رشته تحصیلی نیز یکی از انتخابهای مهم زندگی است. که اگر بتوان ارتباطی بین ویژگیهای رشته تحصیلی و خصوصیات افراد یافت، میتوان راهنمایی صحیحی به دانشآموزانی که در آستانه انتخاب رشته دانشگاهی هستند کرد.
تا قبل از انقلاب صنعتی و ورود ماشین به صحنه حیات اقتصادی انسان، تعلیم و تربیت بیشتر جنبه تفننی داشت و مشاغل اغلب از طریق اجدادی تعلیم میشد، نه به فرد و خصایص ویژهاش توجه میشد و نه جنبههای مختلف زندگی اقتصادی و اجتماعی تنوع و پیچیدگی امروز را داشت. اما امروزه با توجه به سطح وسیع نیازهای اجتماعی و رشد توقعات شخصی و ضرورت رضایت شغلی، یک انتخاب صحیح از اهمیت زیادی برخوردار شده است. (نیکزاد، 1383).
متأسفانه در کشورهایی نظیر کشور ما: روی سوابق تاریخی، در گذشته از کار یدی کمتر استقبال شده و ایدهآل هر شاگردی [در دورههای معاصر] درس خواندن و راه یافتن بهعرصهتحصیلات دانشگاهی است. درضمن، شناسایی ویژگیهای شخصیتی از طریق آزمونها امری امکانپذیر است و از آنجا که این ویژگیها، چنانچه گفته شد، شاخصی مهم در انتخابهای فرد است میتوان با درک صحیح از تأثیر و تأثر احتمالی این عامل بر انتخاب رشته تحصیلی، دانشآموزان و دانشجو
ابعاد:5 در9 سانتیمتر
ساختار رنگ:cmyk
رزولیشن:300
این طرح 100% لایه باز بوده و شما می توانید پس از دانلود طرح به راحتی آن را در فتوشاپ ویرایش کنید.
تلفن های پشتیبانی:
05135238140
09159142326