دانلود پایان نامه آماده
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ارتباطات اجتماعی بررسی تطبیقی وضعیت ارتباطات انسانی کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعۀ ایثارگران با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات 179
مقدمه
قرن بیست و یکم؛ عصر انفجار اطلاعات و توسعه جوامع بشری با محوریت ارتباطات است.عرصه ای که به کمک دانش ارتباطات مرزها بی رنگ شده اند و دورنمای چند دهه آینده بیانگر افزایش سرعت در انتشارات اطلاعات و کسب ارتباطات و گستردگی نفوذ این علم در جوامع می باشد و به گونه ای که منابع قدرت تغییر و علم ارتباطات قدرت برتر عرصه های سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی خواهد بود به نحویکه کشور قدرتمند در این عرصه ابر قدرت و انسان داناتر و مسلط به این علم توانمند و موفق ترین فرد جامعه خواهد بود. بر خلاف اختلاف نظرهای دانشمندان در گذشته اکنون تقریباً به اتفاق همه دانشمندان ارتباطات را عامل توسعه می دانند.شاخه ای از علم که منابع انسانی،روابط بین آنان و سمت و سو بخشیدن به سرمایه های انسانی به عنوان عامل اصلی توسعه جوامع را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و استفاده ،بسط و تقویت جنبه های مختلف این علم با استفاده از وسایل ارتباطی می تواند زیر ساخت های انگیزه لازم برای جهش و توسعه جوامع را مهیا و فراهم شود.اما از این رهگذر توجه به ارتباط انسانی به عنوان عنصر اصلی و کلیدی شکل دهی به فرهنگ جوامع نیز از دیگر موارد است. هر چند علم ارتباطات در کشور ما از نظر تکنیکی و فنی در جایگاه بالایی قرار ندارد اما با توجه به فرهنگ و پیشینه ارزشمند این مرز و بوم و توجه جدی امروزی و سرعت بسط و ارزشیابی علم ارتباطات در کشورمان بی شک در آینده بسیار نزدیک نقش کار بردی و سرنوشت سازی در عرصه های مختلف کشورمان ایفا نمود.لذا در این راستا افزایش توانمندیها و مهارتهای ارتباطی شاه کلید نقش آفرینی موثر و موفق در جامعه ایرانی در آینده نزدیک خواهد بود. به نظر می رسد در جامعه در حال گذار و در حال توسعه ایران اسلامی توجه جدی و اجرای مناسب و مدیریت راهبردی توسط رهبران فکری و تصمیم گیران کلان کشور با محوریت توسعه ارتباطات در کلیه ابعاد موجبات تسریع در پیمودن پله های ترقی و پیشرفت ایران اسلامی را فراهم می آورد. اما در این میان ساختار فرهنگ در یک جامعه و رشد و تعالی آن نیاز به تعامل و تضارب در درون آن فرهنگ و همچنین تعامل و تضارب میان خرده فرهنگ ها دارد آنچه این تعامل را فراهم می کند و توفیق و یا عدم توفیق آن را رقم می زند ،ارتباطات انسانی است. ارتباطات انسانی مهمترین ،اساسی ترین و بنیادی ترین حوزه مطالعات ارتباطی است و ارتباط فردی،فرهنگ،ارتباطات اجتماعی،ارتباطات سازمانی و...... را شکل میدهد.لذا در این تحقیق سعی شده است به بهره گیری از علم ارتباطات انسانی گریزی به جایگاه این عنصر کلیدی در سازمان بنیاد شهید و ایثارگران ما بین کارکنان این نهاد و جامعه مخاطبان آن بزنیم.امید است که یافته های این تحقیق راه گشا بوده و مقبول حق و سرکردگان کوی حق افتد.(ان شاء الله).
فهرست مطالب
عنوان
چکیده
مقدمه
فصل اول : کلیات
بیان مسأله 2
ضرورت مسأله 4
اهداف تحقیق 5
روش تحقیق 6
سؤالات تحقیق 6
متغیرهای مستقل 6
متغیرهای وابسته 6
فرضیه ها 7
ابزار اندازه گیری 7
جامعه و نمونه پژوهش 7
تعاریف 8
وضعیت آماری کارکنان بنیاد شهید امور ایثارگران 10
وضعیت آماری جامعۀ ایثارگران 10
منابع مربوط به فصل اول 11
فصل دوم : پیشینۀ تحقیق
چارچوب نظری ( کلی ) 13
فهرست مطالب
عنوان
تعریف ارتباط 14
فراگرد ارتباط نظام گراست 15
پیام 16
معنی 17
ارتباط انسانی 18
پنجرۀ جوهری 21
نقشها در ارتباطات انسانی 24
ارتباط مؤثر 26
ارتباط موثر در ارتباطات عمومی 27
اثربخشی در ارتباطات میان فردی 28
درک 30
اقناع در ارتباطات انسانی 31
سلطه پذیری در روابط انسانی 32
رفتارهای پرخاشگرانه در روابط انسانی 34
رفتارهای ابراز وجودی 35
تعارض 36
جستجوی بهترین راه حل از طریق مشارکت 38
ارتباط انسانی و مدیریت ماکیاولی 38
بهره گیری از ارتباطات انسانی در ارتباطات سازمانی 39
فهرست مطالب
عنوان
چگونگی حذف موانع ارتباطی در سازمان 40
کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارتباطات انسانی 41
ارتباطات انسانی و جامعۀ ایثارگران 42
مدیریت منابع انسانی 44
استراتژی توسعۀ سازمانی و رابطۀ آن با منابع انسانی 45
روابط انسانی و تأثیر آن بر فرهنگ سازمانی 46
چگونگی شکل گیری و تداوم فرهنگ سازمانی 48
اثرات توجه به منابع انسانی به عنوان سرمایۀ اجتماعی 49
ارتباطات انسانی و روابط عمومی ها 51
توسعۀ انسان بر پهنۀ ارتباطات انسانی 52
فراگرد ارتباط میان کنشی است 55
ارتباط می تواند ارادی یا غیرارادی باشد 56
فراگرد ارتباط می تواند تعاملی یا مراوده ای باشد 58
کانالهای ارتباط انسانی 59
ارتباط کلامی 61
ارتباط غیرکلامی 62
نظام ارتباطی حرکات بدن 64
چهره و نگاه 65
چهره و رخسار 66
ارتباط آوایی 68
فهرست مطالب
عنوان
ارتباط بویایی 69
ارتباط فاصله ای 70
ارتباط غیرکلامی و وضع ظاهری 71
انواع اعتبار 74
دو مهارت عمده برای رسیدن به تفاهم با دیگران 77
ارتباط انسانی به عنوان رفتاری آموختنی 82
بازخورد 83
تأثیر انگیزش و پاداش در ارتباطات انسانی 85
نیاز به همبستگی 85
نیاز به موفقیت 86
جزم گرایی 86
منابع مربوط به فصل دوم 87
فصل سوم : روش کار
مقدمه 90
روش تحقیق 91
تحقیق پیمایشی 91
جامعۀ آماری 92
نمونه و روش نمونه گیری 93
حجم نمونه 93
فهرست مطالب
عنوان
ابزار اندازه گیری و روش جمع آوری اطلاعات 98
اعتباریابی پرسشنامه ها 98
روش جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها 99
آزمون خی دو 100
منابع مربوط به فصل سوم 101
فصل چهارم : تحلیل داده ها
مقدمه 103
بخش اول : تجزیه و تحلیل توصیفی 104
بخش دوم : تجزیه و تحلیل استنباطی 149
فصل پنجم : نتیجه گیری
نتیجه گیری 174
پیشنهادات 177
ضمائم
چکیده انگلیسی
پاورپوینت بسیار جامع از بتن ,که دارای ۱۶۰ اسلاید , به همراه تصاویر مختلف برای هر یک از مباحث میباشد و در آخر دارای نتیجه گیری کاملا است .
دریافت فایلموضوع : ولایت فقیه
با فرمت قابل ویرایش word
تعداد صفحات: 18 صفحه
تکه های از متن به عنوان نمونه :
ولایت چیست
سؤال از چیستىِ هر شىء، در واقع، پرسش از تعریف کامل، جامع و مانع از ماهیّت و کُنهِ حقیقى آن شىء است. هرگاه از چیستى و ماهیّتِ پدیده اى تکوینى پرسش به میان آید، مثلا پرسیده شود «انسان چیست؟» به اصطلاحِ دانشمندان منطقى، بهترین تعریف، ارائه ى حدّ تام است که مشتمل بر جنس قریب و فصل قریب مى باشد; اما وقتى از، امرى اعتبارى و مربوط به جهان تشریع و قرارداد سؤال شود، ارائه ى تعریفى مشتمل بر جنس و فصل براى آن، بى مفهوم است. در این موارد، پاسخ دهنده حتّى الامکان مى کوشد تا با ارائه ى تعریفى جامع و مانع، ابهام را از آن پدیده ى اعتبارى، زدوده، با تبیین روشن و شفّاف آن، ذهن پرسشگر را به سوى حقیقت، راه نمایى کند.
با این مقدمه، وقتى از چیستى ولایت مى پرسند، سؤال کننده مى خواهد با محتواى واقعى ولایت آشنا شود; از این رو، باید با توضیحِ جوانبِ گوناگونِ این موضوع، سیمایى روشن، دقیق و عالمانه از آن ترسیم کرد.
در پاسخ این که ولایت چیست، باید گفت: ریشه ى لغوى ولایت، «وَلْىْ» به معناى قرب، اتّصال و پیوند دو یا چند شىء است. از پیوند عمیق دو شىء، ولایت پدید مى آید.[1]
ولایت، دو گونه است: تکوینى و تشریعى; پیوند یادشده، اگر در محدوده ى امور تکوینى و پدیده هاى هستى آشکار گردد، ولایتِ تکوینى است. در ولایت تکوینى، پیوند و تأثیر و تأثّر، در امور واقعى است و تابع قرارداد و وضع کسى نیست. ولایت تکوینى، اساساً، ویژه ى علّت العلل آفرینش و ذات پاک الهى است، و در مراتب پایین تر، با اذن و اراده ى پروردگار، بندگان صالح او از پیامبران، امامان معصوم(علیهم السلام)و اولیاى الهى، درجات و بهره هایى از این تأثیرگذارى تکوینى را دارا مى باشند و معجزات و کراماتى که از این وجودهاى نورانى مشاهده مى شود، مثل زنده کردن مردگان یا اژدهاشدن عصا، معلول همان ولایت تکوینى و مقامات معنوى و روحانىِ آن انسان هاى کامل است.[2]
امّا ولایت تشریعى، همان ولایت قانونى است; به این معنى که هرگاه فردى حقّ تشریع و قانون گذارى داشته باشد و به تصمیم گیرى و تصرّف در امور جامعه بپردازد و آن را سرپرستى نماید، داراى ولایت تشریعى است. پس ولایت تشریعى، ناظر به سرپرستى، تدبیر و تنظیم اجتماعى است; ولایتى که تمامى جوامع بشرى، همواره، فطرتاً به آن نیازمند بوده اند.
بر اساس توحید ربوبى، همچنان که ولایت تکوینى بر عالم هستى، از آنِ خداوند است، ولایت تشریعى نیز، ویژه ى پروردگار هستى است.[3]انسان موحّد نباید از هیچ فرد یا نهادى فرمان بردارى داشته باشد و کسى را ولى، سرپرست و به تعبیر قرآنى، ارباب خود قرار دهد و بى چون و چرا مطیع او گردد;[4] مگر آن که خداوند سبحان براى او چنین حقّى را جعل و تشریع کرده باشد.
طبق آیه ى (النَّبِیُّ أَوْلى بِالمُـؤْمِنِـینَ مِنْ أَنْفُسِـهِمْ)[5] و بر اساس آیه ى (إنَّمَا وَلیّکُمُ اللهُ وَ رَسُوُله وَالَّذینَ أَمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکوةَ وَ هُم راکِعُون)[6]، خداوند ولایت تدبیرى و حقّ اداره و تنظیم اجتماعى را براى پیامبر و امامان معصوم(علیهم السلام) تشریع کرده است. در اثر این ولایت، تصمیمات پیامبر(صلى الله علیه وآله)و امام معصوم براى افراد جامعه لازم الاجراست و آنها هستند که مى توانند حاکمیّت سیاسى و زمام دارى جامعه را گرفته، در رأس هرم قدرت قرار گیرند. این ولایت، چیزى است که طبق معارف فکرى شیعه، امامت نامیده مى شود.[7]....
و..
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه26
خلاصه ای از زندگی امام حسین
در مقابل این قوم عده ای ولادت امام حسین علیه السلام را در سال سوم هجرت ذکر کرده اند که از آن جمله مرحوم شیخ نکینی از علمای شیعه و از اهل سنت هستند در مورد ماه و روز ولادت آن بزرگوار نیز مشهور ان است که در پنجم ماه شعبان بوده و این قول را مورخانی که در بالا نامشان برده شد اختیار کرده اند.
گرچه اقوال دیگری نیز مانند سوم شعبان و اخر ماه ربیع الاول و یا سیزدهم ماه رمضان نقل شده که این دو قول اخیر خلاف مشهور است و قوم سوم را همان گونه که مرحوم مجلسی که مزیت فن حدیث است نسبت به مشهور می دهد ما نیز می پذیریم چون امام حسین (ع) متولد شد او را نزد پیامبر می آوردند تا نامی برای او بگذارد پیامبر (ص) فرمود: من در نامگذاری این فرزند بر خدای عزوجل سبقت نمی گیرم.
چون امام حسین به دنیا آمد رسول خدا (ص) در گوش راست او اذان و در گوش چپ او اقامه گفت و در روز هفتم ولادت آن حضرت دستور داد.
سر نوزاد را تراشیدند و هم وزن موی سرش صدقه داد و گوسفندی برای او عقیقه کرد و ران آن گوسفند را برای قابله فرستاد و در روز 7 ولادت امام دو گوسفند خاکستری رنگ برای او عقیقه کرد و رانی از آن را به همراه یک دینار به قابله داد سپس سرش را تراشید، و هم وزن موی سرش نقره صدقه داد، و آنگاه بر سر آن نوزاد عطر مالید خبر دادن پیامبر (ص) از آینده غم انگیز نوزاد در روایات اهل سنت نظیر روایت فوق نقل شده، در برخی