این فایل در قالب ورد وقابل ویرایش در 90 صفحه می باشد .
چکیده
انسان امروزی در پی تامین زندگی راحت و مرفه و درعین حال سالمی برای خود است. تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و رشد لحظه به لحظه علوم کامپیوتری در جهت تامین همین نیاز است. وسایل نقلیه جدید نیز ناگفته پیداست که در همین مسیر در حال حرکتند. سرعت بیشتر در عصر سرعت، آرزویی است که پایانی برای آن تصور نمیشود. از همین رو کمپانیهای عظیم و خرد اتومبیلسازی سرتاسر دنیا حتی یک لحظه را در این خصوص از دست نمیدهند که مبادا بازار خود را به غیر واگذار کنند. در این میان آنچه که توجه همگان را به خود جلب میکند سوخت مورد نیاز این مرکبهای تیزروست. بخش عمدهای از این سوخت، اختصاص به بنزین دارد. بنزین از زمانی که اولین خودرو بنزینی ساخته شد به جرات میتوان گفت مهمترین و استراتژیکترین فرآورده نفت محسوب میشود. فرآوردهای که نه تنها از نظر اتومبیل سازان و اتومبیل سواران مورد توجه است بلکه برای اقتصاددانان و سیاستمداران به ابزاری برای اعمال قدرت تبدیل شده است.این تحقیق قصد بررسی اهمیت این فراورده برای هیچکدام از گروههای بالا را ندارد بلکه بیشتر سعی شده تا معرف سوختی سالم و پاک برای محیط زیست باشد. آری تا زمانی که محیط پاک و هوایی سالم نداشته باشیم نه میتوانیم اتومبیل بسازیم که سوار شویم تا بخواهیم سیاست بورزیم و در رفاه زندگی کنیم. از همین رو این تحقیق در ابتدا به بررسی مشکلات بوجود آمده در ایالات متحده آمریکا بر اثر استفاده از MTBE به عنوان مکملی پاک برای بنزین که ایجاد عدد اکتان بالا تر و درنتیجه سرعت بیشتر نماید میپردازد و در ادامه الکیلیتها را به عنوان جایگزین مناسب و پاک برای MTBE معرفی مینماید. سپس فرایند الکیلاسیون را تشریح مینماید. پس از معرفی الکیلاسیون یکی از معروفترین فرایندهای الکیلاسیون که در آن از به عنوان کاتالیست استفاده میشود را ارائه مینماید. فصلی که در انتها آمده است شبیه سازی 4 عدد از تجهیزات مطرح شده در فرایند مذکور است که به وسیله نرم افزار HYSYS صورت گرفتهاست.
امید آنکه این تحقیق و تحقیقاتی از این دست، به اعتلای علم در ایران و رسیدن به نقطهای مطلوب در جهان یاری رساند.
فهرست مطالب
عنوان
صفحه
فصل یکم، چرا الکیلاسیون؟
1
1-1-مقدمه
2
1-2-وقایع در ایالت متحده
3
1-3-حوادث خارج آمریکا
15
1-4-نقش الکیلدار کردن در بنزین فرمولبندی شده
24
1-5-دیمریزاسیون
25
1-6- تغییرات به تکنولوژی الکیلاسیون HF
30
1-7-تکنولوژی کاتالیست جامد
34
1-8-خلاصه
35
فصل دوم، الکیلاسیون چیست؟
37
2-1-مقدمه
38
2-2-خوراک
38
2-3-فرآوردههای الکیلاسیون
39
2-4-کاتالیزور
39
2-5-واکنشها
40
2-6-متغیرهای عملیاتی
41
2-7-روشهای صنعتی الکیلاسیون
44
2-8-بازدة فرآوردههای الکیلاسیون
50
2-9-فرآیند الکیلاسیون در ایران
50
فصل سوم، چگونگی الکیلاسیون
52
3-1-مروری بر فرآیندها
53
3-2-طراحی برای پروسههای خنککننده اتوماتیک
85
فصـل چهارم، شبیه سـازی تجهیـزات با HYSYS
90
فهرست منابع
101
فهرست جدولها
عنوان
صفحه
جدول 1-1 انواع بنزین اصلاح شده
5
جدول 1-2 بنزین اصلاح شده کالیفرنیا
6
جدول 1-3
13
جدول 1-4
16
جدول 1-5
17
جدول 1-6
18
جدول 1-7
20
جدول 1-8
23
جدول 1-9
24
جدول 1-10
28
جدول 1-11
33
جدول 1-12
35
جدول 2-1 شرایط عملیاتی در روشهای مختلف الکیلاسیون
43
جدول 2-2 عدد اکتان بنزین الکیلیت برحسب مقادیر مختلف ضریب F
44
جدول 2-3 نسبت ایزوبوتان به اولفین در مورد یک راکتور 5 منطقهای
46
جدول 2-4 بازده فرایندهای الکیلاسیون بر اساس اولفین ( پروپیلن،بوتن و پنتن) مصرفی
51
جدول 3-1
54
جدول 3-2
69-68
جدول3-3
71
جدول 3-4
75-74
جدول 3-5
80 ~76
جدول 3-6
87
جدول 3-7
88
فهرست نمودارها
عنوان
صفحه
نمودار 3-1
58
نمودار 3-2
61
نمودار 3-3
63
نمودار 3-4
65
نمودار 3-5
81
نمودار 3-6
82
نمودار 3-7 راکتور سری فرآیند الکیلاسیون با کتالیزور اسید
84
نمودار 3-8 فرآیند الکیلاسیون با راکتور سری و سردکن خودکار
84
نمودار3-9 صفحهی جریان فرایند الکیلاسیون (کاتالیزور اسید سولفوریک، خوراک پروپیلن – بوتیلن و سردکن خودکار)
89
فهرست شکلها
عنوان
صفحه
شکل 1-1 ظرفیت جهانی الکیلاسیون
3
شکل 1-2
4
شکل 1-3
20
شکل 1-4
26
شکل 1-5
27
شکل 1-6
36
شکل 2-1 راکتور چند مرحلهای طرح شرکت کلوگ
46
شکل 2-2 نمودار یک واحد الکیلاسیون با اسید سولفوریک
46
شکل 2-3 راکتورHF فیلیپس
48
شکل 2-4 نمودار واحد الکیلاسیون HF
49
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:36
فهرست مطالب
گیاهان گلدانی و آپار تمانی
کاکتوس ها
گیاه شناسی کاکتوس ها
Cactaceae تیره
: پرسکیه- 1
: اوپانسیه- 2
: سرئه -3
سرئنه:
هلیو سرئنه:
آکینو سرئنه:
کاکتانه:
کوری فانتانه:
ارکیده ها
شرایط محیطی
آلوکازیا یا بابا آدم
Caladum
کالادیوم یا گوش فیلی
مارانتا
کالاته آ
آفلاندرا
فیتونیا
مونسترا یا برگ انجیری
کاکتوس ها
گیاه گوشتی و سازگار به نقاط گرم و خشک.
یا تارهای مجتمع. Aerol
برگ ها تبدیل به خار.
ساقه مسئول فتوسنتز.
نیازمند نور کامل، خاک سبک و قلیایی، آب کامل و گرما.
نگهداری در گلخانه خشک و پنجره های رو به جنوب منزل.
مخلوط خاک مناسب شامل خاکبرگ+ شن درشت + ماسه.
تکثیر با بذر ، قلمه ، پاجوش و پیوند (نیمانیم و مجاورتی).
نیمانیم به صورت سطحی، مورب یا گوه ای.
استفاده از سنجاق به جای چسب پیوند.
گیاه شناسی کاکتوس ها
Cactaceae تیره
دارای بیش از 60 جنس و 200 گونه.
دارای سه زیر خانواده:
: پرسکیه- 1
قدیمی ترین کاکتوس ها.
درختچه جنگلی شبیه مرکبات با برگهای پهن و گل های دسته ای شبیه نسترن.
رز کاکتوس با گل های درشت مهمترین گیاه این زیرخانواده.
: اوپانسیه- 2
دارای ساقه های گوشتی و آبدار بند بند ، برگ ها تبدیل به خار، گل ها شبیه چرخ دنده و بدون دمگل.
اوپانسیه یا زبان مادر شوهر مهمترین گیاه این زیرخانواده.
: سرئه -3
داراس ساقه های ستونی خار دار یا بدون خار.
سرئنه:
شامل گونه های سرئوس (تریکو سرئوس).
هلیو سرئنه:
کاکتوس های رونده و پیچ و دارای ریشه های هوایی
هیلو سرئوس، کریپتو سرئوس و سیلنی سرئوس (کاکتوس شب).
آکینو سرئنه:
گیاه کوچک و کوتاه با گل های درشت و بوقی شکل( ربوتیا).
نگهداری ربوتیا در فصل زمستان محل خنک و بدون آبیاری.
آکینو کاکتانه:
کاکتوس های کوچک و پوشیده از خار(آکینو ونوتو کاکتوس).
کاکتانه:
گرد و تیغ دار (ملو کاکتوس).
کوری فانتانه:
کروی با تیغ های بلند و برگشته.
ریپسالیدانه یا کاکتوس زنجیره ای :
گل ها کوچک و میوه ها حبه مانند.
اپی فیلانه:
برگ های پهن و بدون تیغ و به صورت اپی فیت (اپی فیلوم با گل های درشت و زیگو کاکتوس و کریستمس کاکتوس).
نیازمند خاک با مواد آلی زیاد یا غنی از تورب.
استفاده از کود شیمیایی هر دو هفته یکبار.
گلدهی در شرایط روز کوتاه و دمای 12 – 15 درجه.
نگهداری در جای خنک (10 درجه) و آبیاری کم هنگام رکود زمستان.
در سایه طراوت و شادابی کم.
آبیاری روزانه در فصل تابستان و استفاده از کود محلول کاملا (رقیق).
ازت با غلظت کمتر از 500 پی پی ام.
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:7
فهرست مطالب
نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت
( Business Centered Maintenance )
BCM
ویژگیهای سیستم BCM
1- چرخه نت در BCM :
2- اجزاء سیستم BCM :
3- روش استقرار سیستم BCM :
چرخه نگهداری و تعمیرات
1- تهیه استانداردهای نت ( S ) :
2- اجرای برنامه ها ( D ) :
3- کنترل نتایج حاصله ( C ) :
4- اصلاح ویا تکمیل استانداردها و... ( A ) :
شاخصهای نگهداری و تعمیرات درBCM
سیستم نگهداری و تعمیرات واکنشی(Reactive Maintenance)نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (Preventive Maintenance)نگهداری و تعمیرات پیشگویانه(Predictive Maintenance)
اصول هشت گانه TPM
نگهداری و تعمیرات براساس قابلیت اطمینان مورد انتظار از ماشین
هدف اصلی طراحان سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت( BCMM ) اجرای اقتصادی ترین سیستم نت با توجه به شرایط بازار رقابتی امروز و اهداف مالی شرکتها بوده و لذا در این سیستم مباحث گوناگون نت گنجانده شده است 0
نگهداری و تعمیرات برپایه تجارت ( BCM) اولین بار در سال 2001 میلادی و توسط شرکت Growth Con International(Pty)Ltd از کشور آفریقای جنوبی معرفی گردید و هم اکنون بعنوان یک روش شناخته شده جهت اجرای بهینه سیستم نگهداری و تعمیرات مورد استفاده صنایع قرار میگیرد 0
ویژگیهای سیستم BCM
ویژگیهای سیستم BCMM عبارتند از :
1- چرخه نت در BCM :
گردش کار فعالیتهای نت در BCM از سیکل خاصی تبعیت میکند که به چرخه SDCA معروف بوده و کلیه فرایندها مطابق آن انجام می گیرد.(ص 2)
2- اجزاء سیستم BCM :
اجزاء سیستم BCM با استفاده از اصول هشتگانه ویرایش سوم TPM و سیستم " نت مبتنی بر قابلیت اطمینان " (RCM) مشخص گردیده که به شرح زیر میباشد :
تقسیم وظایف :
تقسیم وظایف اجرای برنامه ها مطابق سیستم TPM انجام میگیرد.
اجزاء برنامه نت :
برنامه نت هر ماشین براساس این سئوال که " اگر انجام نگردد چه پیامدی بدنبال خواهد داشت "تقسیم بندی گردیده و در گروهای" نت واکنشی – انجام بعد از وقوع خرابی " ، " نت پیشگیرانه- برنامه های دوره ای براساس زمان "و "نت پیشگویانه- برنامه های براساس شرایط کارکرد اجزاء ماشین " قرار میگیرد 0
3- روش استقرار سیستم BCM :
سیستم BCM نسخه تکامل یافته سیستم نت بهره ور فراگیر (TPM) بوده و براین اساس مراحل استقرار آن براساس گامهای دوازده گانه استقرار TPM بنا نهاده شده است 0 مدت زمان پیش بینی شده جهت استقرار سیستم برای یک شرکت متوسط 18 ماه و حداقل زمان جهت دستیابی کامل به 23شاخص استاندارد آن ، سه سال در نظر گرفته شده است 0 23شاخص تعریف شده ،قبل از شروع به استقرار سیستم محاسبه گردیده و ثمرات حاصل از اجرای سیستم براساس شاخصهای مذکور در تناوبهای ماهیانه مورد ارزیابی قرار میگرد 0
چرخه نگهداری و تعمیرات
Maintenance Cycle
Standardize – Do –Check -Action
دانشگاه میشیگان با ارائه مقاله ای تحت عنوان
Continuous Improvement / Benchmarking
به معرفی سه چرخه PDCA (چرخه توسعه ) ، CAPD (چرخه بهبود ) و SDCA (چرخه نت ) پرداخته و تفاوتهای بین چرخه های مذکور را معرفی نموده است . با توجه به اینکه اولین قدم در استقرار سیستمهای نگهداری و تعمیرات درک چرخه و گردش کار نت میباشد بنابراین در این قسمت به بیان چرخه SDCA می پردازم .
چرخه نگهداری وتعمیرات از چهار بخش کلی تشکیل گردیده که عبارتنداز :
1- تهیه استانداردهای نت ( S ) :
استانداردهای نت شامل چهارگروه اصلی میباشد :
جلوگیری از بروز فرسایش :
شامل استانداردهای نظافت ، آچارکشی و روانسازی اجزاء ماشین
(جداولی همراه با تصاویر واضح برای هرماشین تهیه نموده و نقاط نیازمند نظافت ،آچارکشی و روانسازی بهمراه تناوب انجام کار و اقلام و ابزار مورد نیاز جهت انجام صحیح و کامل کار را در آنها مشخص نمائید )
اندازگیری میزان فرسایش :
شامل تکنیکهای اندازه گیری و تعیین دامنه و میزان فرسایش تجهیزات
(این استانداردها اطلاعاتی نظیر قسمتهایی که باید بازرسی شوند ، فواصل زمانی بین بازرسیها ، روشها ، وسایل اندازه گیری وشاخصهای ارزیابی میزان فرسایش ، عملیات اصلاحی لازم و نظیر اینها را بهمراه عکسها و نمودارهای گویا در برمیگیرند . )
Chess Informant - I. Sokolov - Nimzo-Indian defence - E32-39.pdf
دانلود دوره کامل دایره المعارف گشایش نیمزوهندی E32-39.pdf