+ سجاد پنج‌شنبه 25 شهریور 1395 12:21

پایان نامه رشته روابط عمومی تاثیرمطبوعات درایام تبلیغات انتخاباتی

دانلود پایان نامه آماده

 دانلود پایان نامه رشته روابط عمومی تاثیرمطبوعات درایام تبلیغات انتخاباتی بافرمت ورد قابل ویرایش تعداد صفحات 118

 بیان مسأله

 وسایل ارتباط جمعی که امروزه به یکی از پر تاثیرگذارترین ابزارها در شکل دهی افکار عمومی و هویت جمعی تبدیل شده است، به عنوان رکن چهارم نظام های سیاسی مطرح می باشد. آنها می توانند آیینه  تمام نمای عقاید، افکار و آرا مردم یک جامعه و هم چنین خاستگاه سیاستمداران را در جامعه روشن کند . اهمیت رسانه های جمعی به اندازه ای است که برخی معتقد اند رسانه ها جای احزاب سیاسی را گرفته اند زیرا این رسانه ها هستند که با ارائه تصاویر مورد نظر خود از واقعیات، در رای مردم تاثیر می گذارند.در جریان انتخابات، گروهها، احزاب و جناح های فعال سیاسی با بهره گیری از تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه برنامه هایی  برای بدست آوردن آرا بیشتر مردم، به رقابت با یکدیگر می پردازند و می کوشند تا افکار عمومی را با خواسته های خویش منطبق سازند. در کشور ما نیز که انتخابات ریاست جمهوری بر پایه رای مردم شکل می گیرد. دارای اهمیت ویژه ای می باشد. با توجه به حساسیت نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حضور چهره های سر شناس و شاخص بر آن شدیم تا دیدگاه های روزنامه های جمهوری اسلامی و آفتاب یزد را در ایام تبلیغات انتخاباتی مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و اینکه روزنامه های مورد بررسی از چه تاکتیک های خبری استفاده کرده اند و آخر اینکه سر آغازی باشد برای محققان، به ویژه محققان علوم اجتماعی که مطبوعات را در زمانهای خاص مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهند.

 اهمیت و ضرورت

یکی از مهم ترین وظایف رسانه های جمعی به ویژه مطبوعات ، اطلاع رسانی آگاهی و گسترش دانش مخاطبان در زمینه های است که امکان دسترسی و تجربه مستقیم از رویدادها و موضوع های مختلف برای آنها فراهم نباشد . آنچه در صحنه سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی رخ    می دهد برای همه مردم قابل دسترسی یا تجربه مستقیم نیست . رسانه های جمعی با ارائه اخبار و اطلاعات گونلاگون آگاهانه یا نا خود آگاه می کوشند به شگل گیری ذهنیات ما از محیط اطراف  کمک کنند . به هنگام انتخابات مطبوعات و دیگر رسانه ها با استفاده از توانایی های خود افکار عمومی را به جهت های گوناگون هدایت می کنند.  بنابراین این تحقیق در صدد است تا میزان انعکاس مطالب انتخاباتی و به کار گیری تاکتیک های خبری را در دو روزنامه آفتاب یزد و جمهوری مشخص نماید.



خرید و دانلود پایان نامه رشته روابط عمومی تاثیرمطبوعات درایام تبلیغات انتخاباتی